Z raportu opublikowanego przez Interaktywnie.com wynika, że Polacy często i skutecznie korzystają z blokującej reklamy aplikacji AdBlock i podobnych - 46 procent reklam w Polsce jest blokowana przez tego rodzaju wtyczki. Czterdzieści sześć procent to bardzo dużo - wynik ten stawia nas na pierwszym miejscu na świecie w ilości zablokowanych reklam. Tuż za nami znajdują się Grecja (44 procent), Norwegia (42 procent) i Niemcy (41 procent). Związane z tym straty branży reklamowej w Polsce wynoszą 409 milionów dolarów.
Jakoś nie jest mi ich szkoda.
Zdaniem twórców raportu, powyższa sytuacja pozostanie mniej więcej taka sama w 2018 roku. AdBlock prawdopodobnie trochę urośnie w siłę, podczas gdy wzrośnie trend stron blokujących dostęp dla osób korzystających z niego. W dalszej przyszłości rosnąca popularność AdBlocka może sprawić, że ten... sam zacznie pokazywać własne reklamy. Oby nie.