Ho-ho, T-Mobile oszukało nas w reklamach i teraz musi zapłacić

T-Mobile versus Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, 0:1. UOKiK stwierdził, że T-Mobile oszukało swoich klientów w reklamie z 2015-go roku, w której dostawca usług reklamował swoją ofertę Smart XL (nielimitowane rozmowy, wiadomości SMS i MMS do wszystkich sieci, nielimitowany pakiet internetowy) jako ”pierwsze prawdziwe no limit”. Po trzech latach badań UOKiK doszedł do wniosku, że oferta ta wprowadzała klienta w błąd. Chodzi o to, że cena oferty była reklamowana jako 49.98 zł, podczas gdy była to cena jedynie za pierwsze 3 miesiące użytkowania - po tym czasie do ceny należało do niej dopłacać 19.99 zł miesięcznie za pakiet internetowy. Informacji tej T-Mobile nie raczył już przekazać w reklamach w sieci i radiu, w telewizyjnej zaś była ona zapisana w maksymalnie nieczytelny sposób. Dodatkowo Urzędowi nie podobał się fakt, że cena 49.98 złotych zawierała w sobie rabaty za wyrażenie zgód marketingowych oraz na fakturę elektroniczną w wysokości 4,99 zł za każdą.

Summa summarum, UOKiK zdecydował nie nałożyć na T-Mobile kary finansowej, pod warunkiem, że sieć zrekompensuje obecnym i byłym klientom straty pieniężne wynikające z dezinformacji. Osoby te mają otrzymać 19.99 złotych za każdy miesiąc, w którym zapłaciły za nielimitowany internet. Ci, którzy nie wyrazili zgód marketingowych i nie przeszli na fakturę elektroniczną, mają otrzymać zwrot za wszystkie miesięcznie wydane 4.99 zł. Osoby niebędące już klientami Heyah otrzymają zwrot wszystkich zakwestionowanych opłat. Jedni i drudzy mają dostać list polecony z informacją o rekompensacie, którą T-Mobile ma wypłacić w ciągu 21 dni. T-Mobile pogodziło się z decyzją Urzędu i wydało następujące ogłoszenie:

Celem kampanii, której dotyczy decyzja UOKiK, było rzetelne poinformowanie klientów o wszystkich warunkach promocji, niestety, przy jej realizacji z pewnością zabrakło troski o jasność przekazu. Serdecznie przepraszamy za to wszystkich klientów, którzy poczuli się wprowadzeni w błąd i zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, by taka sytuacja już nigdy się nie powtórzyła.

Od początku w pełni współpracowaliśmy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta w celu wyjaśnienia sprawy oraz ustalenia odpowiedniej rekompensaty i w pełni wywiążemy się z naszych zobowiązań. Należy pamiętać, że rzecz dotyczy archiwalnej promocji, której od ponad 2 lat nie ma już w naszej ofercie.


Heh. BlackBerry uważa, że świat potrzebuje więcej telefonów BB. Albo podobnych

„Przesyłka z Media Markt”, czyli kolejne oszustwo

comments powered by Disqus