11 milionów złotych kary zostało nałożone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej na operatora telekomunikacyjnego Orange Polska. Powodem jest niewypełnianie przez Orange obowiązków w zakresie wniosków o przenoszenie numerów stacjonarnych. Telekomunikator nie zadbał o wymienianie się komunikatami w zakresie przeniesienia numerów klientów w sieciach stacjonarnych. Czynność ta powinna odbywać się za pośrednictwem Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych, Orange jednak zaniedbało wykonanie tej czynności. Zmusiło tym PLI CBD do, cytuję, „przyjmowania jako prawdziwe danych dotyczących przenoszenia numerów i generowania komunikatów, które zgodnie z decyzją powinny być przesyłane przez Orange Polska po uprzedniej weryfikacji danych”. Na wysokość kary ma wpływ zarówno waga problemu jak i jego długotrwały character; Orange nie wykonuje swojego obowiązku podobno od 2015-go roku. Poza tym wprowadzone przez Orange tymczasowe rozwiązanie jakoby utrudnia cały proces, narażając ważne organy państwowe na utrudnienia w pracy.
Na ten moment decyzja nie jest prawomocna i Orange przysługuje prawo odwołania się od niej.
Nokia 9 odkryta w bazie danych Bluetooth SIG
Ponad sto tysięcy tysięcy pasażerów zatrzymanych przez dwóch idiotów z dronami