Główny Urząd Statystyczny w Polsce opublikował raport pt. ”Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2019 r.”. Z raportu wynika, że 86,7 procent polskich gospodarstw domowych ma dostęp do sieci. Duży wpływ na to mają dzieci: 99 procent domów z dziećmi jest podłączone do internetu, z kolei w domach bezdzietnych procent ten wynosi tylko 80%. Różnica pomiędzy miastami i wsiami zaciera się: w dużych miastach internet ma 90% domów, w mniejszych 85,6% a we wsiach 84,6%. Barierą dla bycia online jest nie tylko brak dzieci, lecz także dobrowolna rezygnacja z sieci (64,7% ankietowanych) oraz brak odpowiednich umiejętności (52% badanych). Koszty znajdują się na dalszych miejscach.
Raport dostarczył też informacji na temat sieciowych przyzwyczajeń Polaków. Coraz więcej z nas załatwia sprawy urzędowe przez internet, rośnie też liczba dokonanych w ten sposób zakupów. Rośnie liczba polskich przedsiębiorstw korzystających z płatnych usług chmurowych (o 6% więcej niż w roku 2018). Przedsiębiorcy coraz lepiej też dbają o zabezpieczenia swoich danych.
Innymi słowy, Polacy stają się coraz bardziej sieciowi. No i dobrze.