Zbyt wiele hybryd, za mało specjalistów, czyli brakuje mechaników do napraw samochodów hybrydowych

Jak podaje Biznes Puls, w naszym kraju drastycznie wzrosło zapotrzebowanie na na specjalistów z uprawnieniami elektryka wysokich napięć. Jest to efekt wzrostu popularności samochodów hybrydowych. Ich liczba w Polsce wzrosła do 125 tysięcy. Ich naprawa, ze względu na grożące przy nich niebezpieczeństwo śmiertelnego porażenia prądem, powinna być wykonywana wyłącznie przez mechanika dysponującego odpowiednimi umiejętnościami, narzędziami i strojem ochronnym:

”Parametry elektryczne każdej hybrydy znacznie przekraczają graniczny próg prądu niebezpieczny dla życia człowieka. Z tego względu mechanik, który będzie naprawiał takie auto, powinien mieć uprawnienia wydawane przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich (SEP) do prowadzenia prac przy urządzeniach pracujących pod napięciem do 1 kV (...) do napraw tego rodzaju pojazdów nie można zabierać się bez wiedzy, odzieży ochronnej, uprawnień SEP oraz izolowanych narzędzi”

Biznes Puls dodaje też, że niektóre warsztaty samochodowe nie dysponują odpowiednio wyszkolonymi mechanikami, ale mimo to oferują obsługę aut hybrydowych w celach zarobkowych. W razie nieszczęśliwego wypadku, odpowiedzialność za zaistniałą sytuację bierze na siebie pracodawca danego warsztatu.


Essential Phone dostanie Androida 11?

Ojojoj, czyli koronawirus coraz bliżej Polski

comments powered by Disqus