Komisja Etyki Reklamy otrzymała skargę na reklamę Biedronki. Dlaczego?

Za grilla. Ściślej rzecz biorąc, KER otrzymało skargę na fakt, że reklama sieci marketów pokazuje grilla organizowanego na balkonie. Jak zapewne wiecie, z balkonowymi grillami często bywa tak, że są mocno uciążliwe; pomijając zresztą mniej lub bardziej przyjemne zapachy wpychające nam się do mieszkania, stwarzają też ryzyko zadymienia lub nawet pożaru. Ktoś najwyraźniej bardzo wziął sobie do serca przywary tego sposobu spędzania czasu, na tyle mocno, że zdecydował się napisać skargę na rzekome przewinienia spotu reklamowego:

”W reklamie przedstawiony jest rozpalony grill na balkonie w mieszkaniu w bloku. Na samym dole reklamy bardzo drobnym druczkiem napisano upomnienie o zapoznanie się z zasadami wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni, oraz korzystanie grilli elektrycznych lub bezdymnych, które rzekomo nie naruszają przepisów pożarowych. (…) Tym samym reklama wprowadza obiorcę w błąd w kwestii przepisów przeciwpożarowych oraz może być odbierana przez konsumenta jako zachęta do korzystania z grilli na balkonach co oprócz ryzyka pożaru wiąże się również z unoszącymi się zapachami, które mogą być nieprzyjemne dla innych mieszkańców spółdzielni.”

Co na to prawnicy Biedronki? Twierdzą, że w reklamie nie zostały naruszone przepisy przeciwpożarowe i że spot został nakręcony z zachowaniem wszelkich procedur:

”Dozwolone jest użytkowanie grilli elektrycznych na balkonach i tarasach, pod warunkiem zapewnienia wymaganych odległości tych urządzeń od materiałów palnych, a także wystroju i wyposażenia wnętrz wykonanych z materiałów palnych oraz niedopuszczenia do powstania płomienia, umożliwiającego zapalenie się tych materiałów jak również lokali (balkonów) sąsiednich. Skarżona wskazuje, że na przedmiotowym spocie zostały zachowane wszystkie wskazane wyżej środki bezpieczeństwa m.in. poprzez przygotowanie potraw na urządzeniach elektrycznych lub bezdymnych – nie powodujących powstania płomienia oraz poprzez używanie urządzeń w odpowiednim odstępie od materiałów palnych.”

Dalej prawnicy Biedronki dowodzą, że reklama zachęca do jedzenia warzyw i że posiada walory edukacyjne. Koniec końców, Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy oddalił skargę.


Play wprowadza blokady IMEI

Wrota Baldura 3 będą miały tryb multiplayer

comments powered by Disqus