Magrail to technologia polegająca na umieszczeniu pojazdu na odpowiednich szynach i wykorzystywaniu zjawiska magnetyzmu do szybkiego i łatwego przesuwania tegoż pojazdu, który nie tyle jedzie, co leci nad namagnesowanym torem. Polski projekt tego typu, tzw. Hyperloop, został niedawno oficjalnie zaprezentowany. Model w skali 1:5 został umieszczony na torze o długości 48 metrów. Pojazd przejechał tą trasę (traskę? Traseczkę?) momentalnie, osiągając prędkość 50 km/h, przyspieszenie 6 m/s2 i opóźnienie 15 m/s2. Jak twierdzi Natalia Strawa, inżynier specjalista ds. dynamiki pojazdu w Hyper Poland, demonstracja ta pokazuje tylko ułamek możliwości technologii magrail:
”(...) Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach.”
Pojazdy magrail w skali 1:1 mogą ponoć osiągać prędkość nawet 603 km/h. Teoria ta zostanie sprawdzona w drugiej połowie roku 2020, gdy zbudowany zostanie pełnowymiarowy tor testowy dla produktu Hyper Poland.
Ant-Man 3 oficjalnie zapowiedziany
Facebook banuje użytkowników za korzystanie z emoji brzoskwiń i bakłażanów