Przyczyną nałożenia kary jest ”naruszenie zbiorowych interesów konsumentów”. Polkomtel, polski operator telefonów na kartę, jeszcze do niedawna stosował bardzo niemile widzianą praktykę, w ramach której niewykorzystane pieniądze na karcie pre-paid przepadały, jeśli klient nie doładował karty ponownie w określonym terminie. UOKiK nie tylko nałożył z tego powodu grzywnę na Polkomtel, lecz także nakazał operatorowi zaniechania praktyki i opublikowanie rozstrzygnięcia Urzędu na swojej stronie internetowej.
Tego typu zachowania firm są zazwyczaj uznawane za agresywne utrudnienie klientowi zmiany firmy telekomunikacyjnej. W razie kolejnych przypadków takiego zachowania, UOKiK zachęca klientów Polkomtel do składania skarg i reklamacji:
”Każdy może się powołać na decyzję UOKiK i żądać zwrotu niewykorzystanych środków”
Reklamację można także złożyć, jeśli Polkomtel nie zwróci klientowi gotówki a wypłaci ”przepadnięte” pieniądze na jego konto abonenckie.
W Chinach gwałtownie wzrosło wykorzystywanie telewizji i smartfonów