Polkomtel dostał karę 20 milionów złotych od UOKiK

Przyczyną nałożenia kary jest ”naruszenie zbiorowych interesów konsumentów”. Polkomtel, polski operator telefonów na kartę, jeszcze do niedawna stosował bardzo niemile widzianą praktykę, w ramach której niewykorzystane pieniądze na karcie pre-paid przepadały, jeśli klient nie doładował karty ponownie w określonym terminie. UOKiK nie tylko nałożył z tego powodu grzywnę na Polkomtel, lecz także nakazał operatorowi zaniechania praktyki i opublikowanie rozstrzygnięcia Urzędu na swojej stronie internetowej.

Tego typu zachowania firm są zazwyczaj uznawane za agresywne utrudnienie klientowi zmiany firmy telekomunikacyjnej. W razie kolejnych przypadków takiego zachowania, UOKiK zachęca klientów Polkomtel do składania skarg i reklamacji:

”Każdy może się powołać na decyzję UOKiK i żądać zwrotu niewykorzystanych środków”

Reklamację można także złożyć, jeśli Polkomtel nie zwróci klientowi gotówki a wypłaci ”przepadnięte” pieniądze na jego konto abonenckie.


W Chinach gwałtownie wzrosło wykorzystywanie telewizji i smartfonów

Samsung Galaxy Z Flip na oficjalnej reklamie!

comments powered by Disqus