Reklamy w iPhonach? Tak, o ile wyrazicie na to zgodę

Apple zmieniło swoją politykę reklamową. Od teraz firma pozwoli deweloperom na wyświetlanie reklam push w swoich aplikacjach, ale tylko u tych z nas, którzy wyrażą na to zgodę:

Powiadomienia push nie mogą być wymagane do działania aplikacji i nie powinny być wykorzystywane do przesyłania poufnych lub wrażliwych informacji.

Powiadomień push nie należy używać do celów promocyjnych ani marketingu bezpośredniego, chyba że klienci wyraźnie wyrazili zgodę na ich otrzymywanie za pośrednictwem pozwolenia wyświetlanego w interfejsie aplikacji, a Ty przedstawisz w aplikacji metodę rezygnacji z otrzymywania takich wiadomości.

Nadużycie tych usług może skutkować odebraniem Ci przywilejów.


- zasady sklepu App Store, podpunkt 4.5.4

Push są być może najbardziej irytującym rodzajem reklam, nie spodziewam się wiec, by wielu z nas wyraziło zgodę na ich wyświetlanie. Tak to jednak jest na świecie, że jedno ustępstwo często niesie ze sobą kolejne... Kto we, czy za jakiś czas posiadacze iPhonów nie będą tak samo narażeni na niechciane reklamy, co posiadacze smartfonów z Androidem.


Polska Agencja Żeglugi Powietrznej uruchomiła system do koordynacji lotów dronów. To pierwszy taki system w Europie

Facebook Messenger na macOS trafił do Polski

comments powered by Disqus