Twitch kontra użytkownicy blokujący reklamy, czyli jak Kuba bogu tak bóg Kubie

Nie chcecie oglądać reklam? To macie wkurzające powiadomienia! Twitch, tak samo jak większość stron internetowych na świecie, zarabia w dużej mierze poprzez reklamy. Niestety - dla nich - większość użytkowników sieci ma reklamy w głębokim poważaniu i unika oglądania ich, jak może, najczęściej przez korzystanie z takiego czy innego adblockera. Twitchowi taki stan rzeczy się nie podoba i firma postanowiła z nim walczyć. W jaki sposób? Ano, zmuszając niechętnych reklamom do periodycznego oglądania denerwującego wyskakującego okienka.

Tak jest; Twitch chce zmusić oglądających streamy do oglądania irytujących reklam poprzez zmuszanie ich do oglądania irytujących okienek. Genialne. Każdy użytkownik Twitch, który korzysta z adblockera, będzie musiał liczyć z pojawiającymi się co 10 do 20 minut oknami informującymi o rozpoznaniu rozszerzenia przeglądarki wpływającego na wydajność platformy.

Twitch ma prawdopodobnie nadzieję, że wkurzeni okienkami użytkownicy wyłączą adblocka lub przerzucą się na płatny abonament Amazon Prime Gaming. Coś mi jednak mówi, że duża część z nich zamiast tego po prostu porzuci serwis. Zwłaszcza teraz, w dobie koronawirusa, gdy ludzie są mniej niż zwykle chętni do wydawania pieniędzy na zbytki. Cóż, pożyjemy, zobaczymy.


Wyciekła część specyfikacji Samsung Galaxy F12

Altius 600, nowy dron amerykańskiej armii przechodzi testy

comments powered by Disqus